Motoryzacja online

ciekawy portal tematyczny!

04
wrz

Motoryzacja: Common rail jak to działa?

Motoryzacja: Common rail jak to działa?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

motoryzacja (3)Miłośnicy samochodów otrzymali wiedzę, że układy zasilania paliwem silników Diesla są bardzo skomplikowane w technologii produkcji. Żeby spełnić wszystkie wymogi zastosowano różnorodne pompy. Jedne rzędowe, drugie rotacyjne. Każda ma dwie opcje wytrysk bezpośredni albo wytrys do komory wstępnej. Ta druga opcja zużywała dużo paliwa, a ta pierwsza powodowała ogromny hałas.Aby zmienić ten stan rzeczy do świata motoryzacji wkroczyły common rail dla samochodu osobowego. Spowodowało to, że w przeciągu kilku lat samochody osobowe z całą pewnością, w większości, są Dieslami. Common rail miało więc ogromny wpływa na motoryzację.Czemu common rail jest tak dobry? Układ ten jest wyposażony w zasysanie pod ciśnieniem około czterech barów, by następnie paliwo przenieść do jeszcze wyższego pompowania ciśnienia. Wówczas tłoczek powoduje tak ogromne ciśnienie, że niekiedy wynosi ono tysiąc osiemset bar. Akumulator ciśnienia przejmuje paliwo, a tam szyny common rail wytryskuje paliwo do komory spalania z tak mocnym ciśnieniem. Jednak nie ma się czym martwić. Ponieważ szyna common rail zapewnia ciśnieniu w chwili otwarcia wtryskiwacza, stabilność i umożliwia, tym samym, wytryski paliwa bez spadku ciśnienia.Aby taki szybki a zarazem oszczędny system spalania mógł działać. Producenci musieli stworzyć odpowiedni system elektrycznego sterownika, który jeszcze szybciej obliczałby rozmiar dawki wytrysku i działanie wszystkich podzespołów. Dzięki stworzonemu układowi, producenci są w stanie określić jeden cykl spalania, czyli to ile za jednym razem i pod jaki ciśnieniem wydzielone zostanie paliwo. Ekologia zostaje zachowana, a oszczędności i brak hałasu jest dodatkowym plusem konstrukcji Diesla common rail.

Comments are closed.